2009-11-26

Examensarbete

Är nu inne i slutskedet av min lärarutbildning, äntligen! Den sista kursen på denna lååånga utbildning består i att skriva ett examensarbete där man ska undersöka något som man är intresserad av. Varför man ska göra detta kan man verkligen fråga sig, jag har ändå inte tänkt att ägna mig åt forskning i framtiden. Men det finns säkert någon vettig tanke bakom... Jag har iaf turen att få skriva med en trevlig kamrat och det gör det hela mycket roligare. Vi har kommit en bra bit på vägen men nu börjar man upptäcka hur mycket litteratur man faktiskt behöver läsa för att få ihop en liten rapport som detta faktiskt är. Så idag ska jag ta och sätta tänderna i en go liten rapport från 1993, inte en dagsfärsk skrivelse kan man tycka men man tager vad man finner och hoppas att det funkar ändå, och framför allt så hoppas jag att jag hittar något matnyttigt i den så att jag inte läser förgäves. Japp, det är väl bara till o sätta igång.... Ska nog bara gå o kolla skörden på facebook först....

Inga kommentarer: