2009-11-02

Ja just det...

Ja just det, skulle ju komma med ett resultat ang mitt VFU-projekt. Pga "lite" strul med lektionerna under den sista VFU-veckan så måste jag återvända till skolan för uppföljning och avslutning av temat The Travel Brochure. Första återbesöket var idag och nu var det dags för de grupper som inte kunde göra sin presentation före lovet. Sagt och gjort, jag dök upp som utlovat och grupperna i fråga visste mycket väl om att de skulle göra sina prestentationer idag. Men efter att ha haft lov under en vecka så var tydligen dessa löften glömda och ingen hade något material med sig... Något segt då jag faktiskt hade åkt från högskolan enbart för att visa hur engagerad jag är som blivande lärare och givetvis också för att få ta del av resultatet. Efter mycket om och men, och efter mycket tjat från mig så blev det till slut två presentationer. Eleverna fick improvisera och resultatet blev okej. På onsdag är det dags igen för ett nytt besök men sen får det nog vara bra. Orkar inte åka fram o tillbaka bara för att lyssna på några halvfärdiga presentationer, har så mycket annat att göra!

Men på det stora hela tycker jag att projektet har funkat bra, dock kräver det mer tid. Går inte att genomföra på 4 ynka lektioner inkl start och presentation.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va trist att redovisnigarna inte blev av som det var tänkt. Inte kan man hålla på att åka till vfu:n när man har annat att göra på högskolan. Men som du säger, man vill ju visa sig duktig och engagerad...