2009-11-21

Datakrångel

Jag trodde inte att jag var särskilt datorbesatt men tydligen så är jag det. Tidigare i veckan så totalkraschade datorn här hemma. Verkligen totalkraschade! Tydligen så hade det smygit sig in en trojansk häst och lurade brallorna av mig. Den påstod att vi hade en massa virus i datorn o undrade om jag ville rensa bort alla fulingarna. Självsklart tänkte jag och kryssade i rutan. Men det skulle jag givetvis inte gjort för istället för att rensa så kraschade eländet. Aha tänkte jag, jag startar om, det funkar säkert. Men icke. Så in med datorn på lagning. Naiv som man är så tänkte jag att det tar säkert bara en dag att få ordning på den, men nej! O när den väl var rensad från alla trojanska hästar, maskar, giraffer o vad vet jag så fick vi hem den igen. Tjoho ropade jag, men.... Vad har då försvunnit i storstädningen - internet anslutningen! Dator utan internet anslutning är ju som glass utan chokladsås. Det funkar men är ju ändå inte riktigt rätt. Så in med den igen till datorfixargänget. Och nu ÄNTLIGEN så funkar den. Så nu kan man återigen skörda, laga mat, mata fiskar, kolla bloggar o allt annat som är livsviktigt år 2009.

Och i väntan på att få tillbaka datorn var det idag dags för första julmarknaden. Vi begav oss till Tjolöholms slott tillsammans med övriga västsverige. Med tanke på att det var +11, så var det ändå rätt så mysigt.

Nä det får vara allt från mig, dags att kolla skörden igen.

Inga kommentarer: