2009-12-27

Sista dagarna på 2009

Då går så sakta 2009 mot sitt slut, det är nu endast några få dagar kvar och ett nytt år tar sin början. Vad har jag då för förväntningar på detta nya år och nya decenium?

Det som är viktigast just nu och som känns mest angeläget är att examensarbetet blir godkänt utan några större anmärkningar. Orkar inte med en massa ändringar och tillägg. Nu har vi stött och blött varje mening känns det som.

Sen hoppas jag verkligen att jag snart kan få komma på någon intervju. Anar än så länge inget ljus i tunneln, allt känns bara mörkt och jäkligt. Har ingen lust att börja min lärarkarriär med att gå arbetslös!!!

Givetvis önskar jag verkligen att min familj och mina vänner kommer att vara vid god hälsa. Framförallt att Agnes ska slippa en massa förkylningar och annat elände. Det har vi fått nog av under 2009! Inga mer besök på akuten med en krasslig liten en, och absolut inte någon längre vistelse på lasarettet, även om personalen där är fantastisk.

Sedan hoppas jag att vi (läs jag) får en ny katt. Min älskade Kärstin blev ihjälkörd i somras och jag saknar henne fortfarande. Varje gång jag tar fram ett paket med köttfärs tror jag att hon ska komma springandes och majauandes. :(

En ny önskan och förhoppning för 2010 är att det ska komma in en diskmaskin i vårt lilla kök. Är så trött på att diska för hand!

Så nu får 2010 gärna göra sin entre. Tack 2009 för allt det du gav med prövningar, skratt och tårar.

Inga kommentarer: