2009-10-01

Det bidde korv

Döm om min förvåning, ingen fralla, ingen finsk pinne, inte ens en halvtrist frukt, utan korv! Nu va den visserligen kokt men va tusan gör det när klockan är 19 o man inte har ätit sen lunch! Annars blev första föräldramötet en väldigt positiv tillställning (men gud hur gammal har jag blivit under eftermiddan, tror inte jag har använt ordet tillställning på fullt allvar en enda gång tidigare). Det började med en liten nätt presentation av rektorn, som var mer än nöjd med att plocka fram o damma av några goa klyschor. "vi måste ju tänka på barnen, de är ju det finaste vi har" "vi vill gärna höra vad ni föräldrar tycker om saken, det är ju viktigt med ett gott samarbete mellan hem o skola" Herregud, emellanåt va det som att sitta med i en av alla de inlämningar man har skrivit genom åren på högskolan. Men överlag så va det rätt så kul, det kan kanske också ha bidragit att jag träffade på en gammal klasskompis....

1 kommentar:

Anonym sa...

Men korv va väl inte så illa?! Jag hade hoppats på kaffe och en bulle eller nåt när jag var på föräldramöte, men fick inte ett endaste nåt. Får man verkligen göra så? låta bli att bjuda på nåt alls? Då hade jag gärna tatt en trist frukt, bara jag fått något!