2009-10-11

Bära eller brista

Japp, då har man klarat av första veckan på VFUn. Imorrn är det dags för vecka nummer 2 och det är nu det hela egentligen börjar, för mig iallafall. Den första veckan har jag mest hängt med min handledare och försökt hjälpa till så gott det varit möjligt. Men nu är det alltså dags för mig att börja bekänna färg. Jag har planerat att köra ett litet tema. Eleverna ska få göra en turistbroschyr över en engelsktalande stad som de själva får välja. Som vanligt så har jag bara planerat i stora drag vad de ska göra, och givetvis vet jag hur jag har tänkt att slutmålet ska se ut, men vägen dit är något osäker. Hur mycket instruktioner behöver de? Behöver jag stolpa upp vad de ska göra varje lektion eller klarar de det själva? Svaret är: inte en aning! Men som vanligt så får jag väl göra loopar och göra om och göra rätt. Första klassen får bli en testgrupp medan de andra förhoppningsvis lyckas något bättre. Resultat kommer senare....

2 kommentarer:

Amelie sa...

Hmm... känner igen den där uppgiften.. :) Lycka till!

Kram Amelie

Jessa sa...

Jupps, den snodde jag rakt av! Kan ju inte låta en bra idé passera förbi utan att testa den.